48
REGISTRES DU BUREAU
[i573]
CII. — Idem. [Mandement au
i3 janvier 1.578.
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris. "Vous Ie premier Sergent de laditte Ville, sur ce requis, nous vous mandons que vous transportez avec quatre archers d'icelle Ville es maisons des bourgeois et habitans cotisez au rolle signé de la main du Roy, pour le recouvrement de la somme de douze cens mil livres tournois à constitution de rente sur le Clergé, et qui n'ont paié leurd, cotisation ou que
premier Sergent de la Ville.]
(Fol. 3 7 v°.)
partie d'icelle; et à iceulx faittes commandement de paier entierement laditte cotisation dedans deux jours, suivant les commandemens precedans, leur declairant que, au deffault d'avoir ce faict dedans ledict temps, vous establirez garnison en leurs mai­sons desdictz archers à leurs despens; ce qu'i vous est enjoinct dès à present faire, suivant le trés exprès commendement du Roy.
" Faict au Bureau, le xme Janvier mil v° lxxiii. -
CHI. — Idem. — [Po
14 janvier 1673
Ce jour d'huy, mercredy xiiii™0 jour de Janvier mil cinq cens soixante treize, est comparu au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, monsr Marcel, conseiller du Roy et intendant de ses Finances; lequel a dict estre venu au Bureau de lad. Ville de l'ordonnance du Conseil privé de Sa Majesté, pour advertir Mes­sieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de lad. Ville de Paris, ainsy qu'il apresentement faict, de fere toutes dilligences possibles de trouver la plus grand somme qu'ilz pourront sur la somme de douze cens mil livres accordée au Roy à constitution de rente sur lé Clergé deFrance, pour le paiement des gens de guerre levez pour le service du Roy; leur de-
UR LES XIIe M. LIVRES.] (Fol. 38 r°.)
clairant que, au deffault du fournissement de lad. somme, le camp de Saditte Majesté sera contrainct retourner et revenir par deçà, au grand retardement de son service et prejudice du bien publicq.
Sur quoy a esté ordonné que touttes dilligences possibles seront faittes pour ledict recouvrement ; et neanlmoings, affin d'icelluy faciliter, ont esté faittes d'office à me Hector Gedoin, commis de mc François de Vigny, Receveur de laditte Ville, à ce present, de recevoir aucuns deniers à constitution de rente sur l'Hostel de laditte Ville, sinon sur le party desdictz xnc m. livres.
CIV. — Pouldre à canon pour le camp de Senserre.
20 janvier 1573 (Fol. 38 r°.)
"Je, Claude Le Conte, conseiller du Roy et garde general de son Artillerie, confesse avoir receu de Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, la quantitté de vingt cinq milliers de pouldre à canon, asscavoir : vingt deux milliers grosse grenée, et trois milliers menue grenée, le
tout sans aucuns cacques: lesquelles ont esté envoyez pour le service de Sa Majesté au camp de Senserre W; duquel npmbre de vingt cinq milliers de pouldre, jeme rends comptable envers le Roynostre Seigneur, par la presente que j'ay pour ce signée de ma main, le xxmo Janvier mvclxxiii."
(■) Sancerre, place fortifiée du Berry, l'un des principaux boulevards du parti calviniste. C'est aujourd'hui une sous-préfecture du département du Cher. — Le siège de cette place fut long et pénible (3 janvier-ig août); on en trouvera le détail circonstancié dans un ouvrage contemporain, dont voici le titre bien abrégé : Histoire mémorable du siège de la ville de Sancerre, contenant les entreprises... assaux et autres ejfors des assiégeons; les résistances, la f aminé extréme ct délivrance notable des assiégés; le nombre des coups de canon.. . le catalogue des mors et blessez . . . etc.; le tout Jidelement recueilli/ sw le lieu par J. de Lery, petit. in-8°, 1574.